jueves, 12 de febrero de 2009

Observatori comercial de Mataró

En un mundo sin construcción, la apuesta por los servicios y en particular, el comercio, parece evidente. Para ello es necesario información y Mataró ha dado un paso pionero en Cataluña (tras Barcelona, que juega otra liga). La noticia:

La rapidesa en l’atenció i l’aparcament són els elements del comerç local amb una valoració més negativa per part dels compradors, segons es desprèn de les dades del primer Observatori Comercial de Mataró. El públic potencial de les botigues mataronines enquestat en aquest estudi valora amb un 5 el primer element i amb un 6,5 el segon, mentre que posa una nota molt més alta als horaris dels establiments (un 8) i al lliurament de domicili (un 7,5). L’estudi, que analitza la demanda potencial i l’oferta, també conclou que el comerç mataroní és dinàmic però poc experimentat en situacions de crisi, i deixa patent que encara queda molt camí per recórrer en la seva implementació a Internet.

L’Observatori Comercial, que es va presentar ahir dimarts a la Nau Gaudí, està impulsat per l’IMPEM i el Servei d’Estudis i Planificació, com a línia d’actuació definida en el Pacte pel Desenvolupament Econòmic i Social de Mataró (PEDES). El seu objectiu és analitzar cada any el comerç local per aportar informació fiable a tots els agents públics de cara a “focalitzar millor les estratègies de futur”, tal i com va afirmar la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Romero. L’estudi ha consistit en la realització d’enquestes telefòniques al públic potencial de Mataró i rodalies entre febrer i març de 2008, així com als comerciants de la ciutat, entre juny i juliol de l’any passat. Entre les dades que aporta aquest primer Observatori, destaca que el 63,58% són establiments creats després de 1991. Segons Josep M. Raya, el tècnic que va presentar l’estudi, aquest fet demostra que el comerç mataroní és “relativament jove i força dinàmic, però mai ha viscut una època de crisi com l’actual i per tant no té experiència en gestionar-la”.

En aquest sentit, Raya va apuntar que el 56% dels comerciants consideraven que el seu negoci estava pitjor que a l’any anterior, però la majoria confiava en mantenir el mateix nombre de treballadors en el futur. “Hi ha una percepció negativa de l’evolució del negoci però alhora el comerç és un sector que sembla donar estabilitat laboral”, va apuntar. En moments de crisi, però, el comerç local pateix una mancança important, segons apunta l’estudi, en qüestions com la formació contínua o les polítiques de conciliació laboral, que només la practiquen un 39% dels enquestats. La dada més negativa, però, es troba en el camp d’Internet: Més del 54% dels comerços locals no tenen plana web, mentre que tan sols un 4% dels mataronins utilitza habitualment la xarxa per fer les seves compres. “Hi ha un recel extrem per part dels mataronins per fer les compres per Internet”, va afirmar Raya, mentre que Romero va reconèixer que hi ha molta feina per fer en aquest camp. “Els adolescents actuals han nascut amb la Xarxa sota el braç i en tres o quatre anys estaran comprant”, va recordar la regidora a la vuitantena de comerciants que es van reunir a la Nau Gaudí.

Altres conclusions de l’estudi apunten que el comerç tradicional té una elevadíssima penetració a la ciutat, i en menor grau a les seves rodalies; que la ciutat compta amb una gran varietat d’establiments, amb el petit comerç i el supermercat copant la compra de productes freqüents; que el 96,38% dels treballadors són a temps complert; o que gairebé un 65% són empreses familiars. En l’acte d’ahir dimecres també hi van participar el president de la Unió de botiguers, Jordi Vallcorba, i el president de l’Associació de Comerciants i Professionals del Nou Centre de Mataró, Jordi Llargués, que van coincidir en celebrar la creació d’aquest Observatori.



J



pd:la canción del post. Una de las muchas del grupo del momento. The killers. "This is the world that we live in"

1 comentario:

Anónimo dijo...

kar sem iskal, hvala